Vi har återigen haft besök här i lyan. Elias farbror med familj var här i några dagar, så roligt när folk hälsar på. Vi såg hockey på Madison Square Garden, vilket var en riktigt spännande match och vi hade jättebra platser, plus att Rangers vann. Framför oss satt en tjej från Bollnäs och en kille från Söderhamn. Tjejen kände igen mig och Elias från gymnasiet för hon gick också på Heden, tänk var världen är liten..
 
Elias kusin John vann billiga biljetter till Matida The Musical medan jag och Elias gick på Sleep No More, ett spökhotell där man kan vara i flera timmar och de har även bar och liveunderhållning. Det är inte ett ställe där man blir skrämd utan man går runt och tittar på performance och rotar i lådor och bara upplever. Det är som att komma in i en helt annan värld, det var så häftigt. Och alla besökare måste ha masker på sig och man får inte gå med sina vänner, så man går bara runt själv och tittar på allting. Det var mycket bra dans och om man följde efter de som jobbade där berättades en hel story.
 
Annars dansar vi på så gott vi orkar och umgås med folk. Elias har varit trött på senaste tiden och sovit mycket och inte orkat så mycket klasser. Han repar också. Jag hade en rejäl trött vecka då jag bara sov  och sov men nu är jag igång igen. Idag tog jag balett, Marijkes moderna och sen Max. Sen gick vi ut och åt middag med Max och sen bjöd han även på frozen yoghurt. Så kul att umgås, han är en fantastisk människa.
 
Imorgon repar Elias på morgonen, jag ska roa med med lite pappersjobb och planering inför livet och sen ska vi båda ta Julias klass på Steps. Hon har varje söndag nu ett tag, så kul!
 
Nästa vecka ska vi köra stenhårt med Helen Pickett workshop. Jag tror jag har skrivit om det tidigare, forsyth-teknik? Vi ska i alla fall dansa från 9.30-4.30 varje dag och på söndagen ska vi ha ett performance. Vi får själva vara med och skapa också så det blir nog fantastiskt.
 
 
 
Vi försöker även planera livet, vilket är svårt för allting krockar. Vi försöker räkna ut när vi måste åka hem och dittan och dattan, men det löser sig.
Sängdags!
 
 

1 kommentarer

Elisabeth

19 Jan 2014 22:37

Så roligt att läsa alla dina bloggar, känns som att vi är med hela tiden. Hoppas att Elias känner sig piggare 😊 kan vara bra att vila sig tillrätta. På tisdag kommer Stine o Lovis längtar så. Då måste vi skypa , jag har alltid plattan på. Kram kram längtar även till att som det känns snart att ni kommer hem

Kommentera

Publiceras ej