Det är så fint väder här nu, soligt hela tiden. Det har blivit lite höstigare i luften nu. Jag tog jacka idag för första gången, men jag ångrade mig rätt snabbt då det var 17 grader. Men på kvällen var det ganska skönt att jag hade den. Jag har varit på Harkness Center for Dance Injuries idag och kollat mina knän. Det var som jag misstänkte att det kommer från höften. Jag är tight i framsida lår och höger höft, och lite svag på utsidan av höfterna, men annars var jag stark sa han. Jag fick tre övningar till att börja med och han vill träffa mig två gånger i veckan först och sen en gång i veckan. Hoppas försäkringen går med på detta annars blir jag ruuuutt..
 
Igår var jag, Elias och Linnea till kyrkan. Vi valde en som vi går förbi varje dag för den ligger på väg till tunnelbanan, Mount Olivet Baptist church heter den, här är hemsidan om någon är intresserad: http://www.mountolivetbaptistchurch.org/.  Det var härlig gospel, mycket sitta och stå och svarta damer med fina hattar. Så det gör vi igen, men kanske till en annan kyrka för att testa det. Det här var en stor kyrka och väldigt mycket turister som kom och gick som de ville, respektlöst tycker jag. Mitt i ett framförande kunde 30 personer resa sig och gå. Nästa gång ska vi försöka hitta något mer lokalt.
 
I fredags  hade kompaniet som Elias är med i en audition till en föreställning. Juryn kommer att välja ut 4-6 stycken av cirka 40, som kommer att få visa sina verk på en stor scen. Jag fick vara med och titta, och det verkade som att juryn gillade det, men man vet aldrig. Jag tycker i alla fall att det var väldigt bra! I lördags bjöd koreografen på koreansk middag hemma hos sig med dansare och vänner.  Det var trevligt!
 

Igår var vi ett gäng som kollade in parken High Line, men vi blev inte så imponerade ändå. Vi hade med picknickfiltar och tänkte slå oss ner på en gräsmatta, men det var mer som en gångväg ovan mark med bänkar och blommor. Det var fint men inte vad vi behövde för tillfället, så vi gick mot vattnet och hittade en gräsmatta istället.
 
Nu är det sovdags för oss, Elias har spenderat flera timmar på att bygga sin Halloweenkostym.... spännande att se hur det blir!

1 kommentarer

Christl

22 Oct 2013 09:58

Hoppas att du äntligen blir bra i höfter,knän nu då. Tänk att det är det "gamla" vanliga som spökar.
Låter härligt med gospel och damer i fina hattar. Precis som i filmer. Men det är verkligen respektlöst att bara resa sig upp och gå mitt i. Så gör man inte tycker jag. Det är bra att ni förkollar lite innan vi kommer. Låter spännande med Elias kostym. Vad ska du ha på dig då Sara? Hoppas ni sätter in bilder sen. Ska hålla tummarna för Elias att han kommer med i föreställingen.

Svar: Jag har inte bestämt min kostym än, det är Elias som är så ambitiös ;)
Elias Bäckebjörk

Kommentera

Publiceras ej