Den här veckan har vi dansat mycket. I fredags tog Elias en balett och tre moderna klasser, jag tog en balett och två moderna klasser. Det var så himla roligt! Jag har just upptäckt en ny favorit, Jana Hicks. Hon är helt fantastisk. Jag blir så glad av hennes klasser och det får mig att inse precis varför jag älsar dans. Hon är som en kombination av Julia, Max och Marijke Eliasberg. De fyra är verkligen mina favoriter här. I veckan tog jag även Val Suarez, en man som bott i Sverige i 9 år och jobbat på Balettakademien men som just flyttat tillbaka till New York. Jag tog hans klass i Stockholm för några år sedan och minns att jag tyckte den var jättesvår. Nu tog jag den här och hängde med mycket bättre, så den kommer jag att ta igen.
 
I fredags kväll hade vi äntligen tid att spendera lite tid med vår vän Dilan igen. Det var längesen, vi har alla tre haft mycket för oss. Vi åt middag hos oss, åt oss fördärvade på marrängsvisch och sen åkte vi till Chelseas Gay street och hänge på ett franskt café med svenskarna. Sen gick vi till en bar i Greenvich Village där ett svängigt band spelade. Det blev en sen kväll och Elias orkade inte upp lördag morgon, men jag åkte till skolan och tog Julias klass. Elias behövde vila lite innan sitt rep med kompaniet. Efter klassen gick jag och Julia till 16 Handles och åt frozen yoghurt i det våriga vädret, solen värmde på benen när vi satt ute och det var såå gott! Sen åkte vi spontant till Columbus Circle, kollade i affärer, målade naglarna på Sephora och provade smink. På kvällen åkte vi till en stor teater i Brooklyn som heter BAM (Brooklyn academy of music) och såg en dansföreställning, Sun av den israeliske koreografen Hofesh Shechter. Det var inte riktigt vad vi förväntat oss, men det var ändå intressant att se. Elias kunde tyvärr inte vara med eftersom att han repade.
 
Efteråt käkade vi (hela svennegänget) supergod mat på en asiatisk restaurang (Republic) på Union Square och hade en riktigt bra kväll!
 
Idag latar vi oss hemma. Elias ska iväg och repa snart och jag ska på Luciakör lite senare. Två av svenskarna har sovit hos oss i en vecka, idag flyttar de ut så sen ska vi städa. Kackerlackorna börjar invadera oss igen.....
 

Kommentera

Publiceras ej