Förra veckan testade vi Bikram Yoga med Jenilyn. Det finns en studio väldigt nära där vi bor. Bikram Yoga är yoga i 105 fahrenheit. Vad blir det i celcius, typ 40-50 grader. Väldigt jobbigt med andra ord! Man svettas så otroligt mycket och blir helt uttorkad och dåsig om man inte andas rätt. Passen är 1,5 timme och man får inte lämna rummet men det är okej att sätta sig ner om man blir för yr. Jag trodde att jag skulle få panik av det men klarade det faktiskt bra. Elias glömde bort att andas så han blev väldigt dåsig. Vi tog det igen i söndags och då blev det tvärtom, jag hade det jobbigt och Elias klarade det bra. Jenilyn säger att det blir bättre med tiden så vi ska försöka fortsätta ta det. Det är bra för att stretcha ut muskler och mjuka upp kroppen.
 

Första advent är förbi och vi har julpyntat lägenheten så nu är det riktigt mysigt här. Karin har flyttat in hos oss några dagar. Igår hade vi mys med julmusik, glögg, pepparkakor och lusselängd. Tack Elisabeth Bäckebjörk som tagit med det till oss!
 
 Jag har tagit en performance-klass på Steps varje vecka och på fredag är det en föreställning på skolan då vi ska visa upp vårt stycke. Personligen tycker jag inte riktigt om det vi gör men får hoppas att någon gör det.
 
 
 
Det blev en sväng till Santa Barbara över Thanksgiving. Det var fint väder och härligt med så frisk luft. Överallt luktade det eukalyptus och barrträd och hav. Stor kontrast mot NYC.
 
Jag har köpt 4 julstrumpor eftersom att mamma och pappa också är här på jul
I söndags hade vi filmning i Greenpoint. Jag har skrivit förut att jag repat i Brooklyn och det var inför detta. Filmen kommer att vara klar om någon månad men vi har gjort vårt jobb. Detta var Linnea och Rosannas sista kväll i NY.
 
Thanksgiving, mat mat mat mat mat....
Granatäpple
Pecanpaj och sötpotatis med vatnötter var mina favoriter.
Grand Canyon
 
 

Idag har Elias ont i kroppen och funderar på att vila. Jag ska ta Pointe och en Simonson sen ska jag gå och leta julklappar.

 

1 kommentarer

Christl

05 Dec 2013 08:20

Jag hade nog avlidit i den där värmen på yogan. Vilka härliga bilder från resan. Blev sugen på maten. Du vi måste äka pajer när vi kommer. Kanske kan vi ha sötpotatis till kalkonen till jul.
Syns snart!

Svar: ja jag kan kolla upp recept! paj får det bli. kramkram
Elias Bäckebjörk

Kommentera

Publiceras ej