Mina sjukdagar höll i sig, jag blev hemma två och har dansat sen men är fortfarande förkyld, ont i halsen på morgonen. Elias har varit duktig och tagit balett varje dag, det kommer gynna honom för det är så viktigt. Han har även repat nästan varje kväll, hårdkörning innan jullov från det. Längtar till jag får se föreställningen i februari, men hoppas tiden går jäääättesakta för jag vill inte åka hem!
 
Bäste Helena Ehrstrand har varit på besök i veckan, idag tog hon med sig Julia hem till Sverige. Det har varit roligt att ha henne här! Vi har bland annat ätit middag i Koreatown och haft det mysigt. I torsdags såg vi en föreställning på Alvin Ailey som Julia var med i. Väldigt imponerande!
 
I lördags hade vi Luciatåg i Holy trinity lutheran church på 65th street. Jag och Elinor körade och hon var även Lucia på en av tre konserter. Efter det var vi väldigt trötta, men gick till ett fik och drack varma drycker innan vi åkte hem och sov hos oss. Igår var det riktigt juligt stämning på stan, massa belysning och mycket snö. Dock blev det väldigt snabbt mycket snömodd så man fick plumsa sig fram. äsch, det var mysigt och vi var glada!
 
En hemsk sak har hänt mig... Jag har börjat tycka om hamburgare! Väldigt mycket...! Jag har aldrig gillat det och det var så bra, men nu har jag börjat önska det till middag.. Den här veckan har jag ätit det 3 gånger, usch och fy det ska inte bli någon vana, men det är så gott. Tur att vi rör mycket på oss.
 
Imorse vaknade vi halv elva och var ändå hur trötta som helst. Lucian tog kol på oss. Så vi vilade från dans idag och åkte och åt brunch med trevliga människor och sen gick vi på New York City Baletts Nutcracker. Det var så fantastiskt! Balett i perfektion, och barnen var typ bättre än oss på balett, vilket var både irriterande och fascinerande med tanke på att de var cirka tio år.
 
 
Nu blir det godnatt fast klockan inte ens är tio.
 
Restaurang i korea-town där man grillar sin egen mat på bordet, fantastiskt gott!
Julias sista klass på Steps innan hon åker till Sverige ett tag. Tråkigt!
Roligt på te-fik
Rep i kyrkan innan Lucia
Elinor som fin Lucia och hennes små tärnor
Snöigt och mysigt efter Lucia!
 
 
 

2 kommentarer

Christl

16 Dec 2013 15:31

Men Taba!!! Kom genast hem och avgifta dig från hamburgebegäret!
Fina bilder och mysigt att läsa vad ni gör.

Christl

18 Dec 2013 19:15

Nu längtar jag så mycket efter er.

Kommentera

Publiceras ej