En kall onsdag på Manhattan. Bara tolv grader och blåsigt, fick ångra att jag stoppade undan höstjackan. Elias gick upp imorse och tog balett, sen tog han tap och Max contemporary. Jag har nog inte berättat att Elias har börjat med tap! (dans när man har skor på sig med metallsulor som låter). Han och Dilan lyckades köpa tapskor svinbilligt och började ta klasser. Riktigt svårt men roligt säger de!
 
Jag tar inte så mycket dans den här veckan då sjukgymnasten sa att jag skulle ta en lugn vecka. Det enda jag tog idag var pointe-klass. (tåskor)  Min allra första! Det var så roligt. Jag var och provade ut pointe-skor i helgen och spenderade mycket tid på att sy fast alla band och bryta in dem och allt som ska göras. Det var kul att få prova dem idag. Det kändes bra faktiskt, inte så fruktansvärt ont ändå. Men då är klassen bara en halvtimme lång för att det är så jobbigt.
 
Eftermiddagen spenderade jag med Elinor medan Elias fortsatte dansa. Vi åt lunch på en bänk i central park med utsikt över sjön där de ror båt och bron som man brukar se i filmer där de ror båt. Sen besökte vi svenska kyrkan, och det var precis som att vara i Sverige igen. Bara svenskar, massa svenskt fika och godis. Vi har anmält oss till Luciakören och ska göra tre framträdanden i december. Repetitionerna börjar på söndag. Vet inte om vi ska sjunga på svenska eller engelska....
 
Elias hade en hemsk upplevelse på en balettlektion igår. Balettläraren var en gubbe i jeans, gympaskor och hockeyfrilla som inte visade någonting, utan bara sa alla balettermer. Han korrigerade ingen utan stod bara där, gav ingen hjäp. De som var bäst i gruppen fick göra piruetter medan de andra fick titta på och applådera. Konstigt ibland hur folk kan bete sig och hur man tolkar pedagogik...
 
Stora såpbubblor i central park
Ett brudpar i höstfärgerna som äntligen börjar visa sig
Häftig utsikt. Elinor i mitten
Trots att det känns lååångt till vinter så är de allmäna skridskobanorna redan igång.
Maffiga byggnader på min trettio block långa kvällspromenad
Lincoln center
 

2 kommentarer

Elisabeth

24 Oct 2013 10:00

Å så spännande att vara med i erat liv. Jag ligger o kollar på min frukostvila. Härliga bilder.. Om nio dagar är vi hos er. Längtar Ha de nu så kul på hallogin oj hur stavas det. ? Jätte kram skype på Söndag ?

Svar: åh nej, jag såg detta nu! typiskt då missade vi skypen. kan skypea en dag i veckan istället. ses i helgen!
Elias Bäckebjörk

Empagirlolsson

31 Oct 2013 11:01

Hahaha jag dör, ( Elias upplevelse), bra pedagog! ;)
Jag dör av alla fina bilder och alla era härliga upplevelser, hoppas ni har det så jävla grymt och njut njut njuuut! :)
puss på dig min saknade vän :)

Svar: Hahha, jag vet, det finns folk till allt! vi njuter på! halvtid om tre veckor :O:O galet! Hoppas du har det bra i sthlm, saknar dig med gullemelie! <3
Elias Bäckebjörk

Kommentera

Publiceras ej