Så mysigt det var att ha mamma och pappa här i en vecka! Vi hann med ganska mycket på den tiden så jag ska försöka minnas. Pappa och Elias gick på hockey på Madison Square Garden första kvällen, och jag och mamma hade en tjejkväll på Victoria's Secret och sen drack vi väldigt goda alkoholfria cocosdrinkar på Republic på Union Square. Vi har promenerat i Central Park, tittat på gatuartister, besökt en brandstation, vilket var pappas enda önskan under veckan. På brandshopen sa de att de inte släppte in civila på stationerna men jag ringde på och sa att min pappa var brandman och de var jättetrevliga så vi var där och tittade och pratade ett tag. Vi har även tittat på julpunt längs 5th ave och besökt St Patricks Cathedral som tyvärr är under renovering men den var fin ändå. Vi har varit på BB.King blues & grill och ätit middag och sett Harlem Gospel Choir sjunga. På juldagen var vi hemma i lägenheten hela dagen, lagade mat, öppnade julklappar och lyssnade på norska prinsessan som läste julevangeliet på youtube. Vi försökte även se Kalle Anka men vi hittade bara gamla sändningar. På kvällen såg vi Grinchen men mamma och pappa somnade snabbt på soffan.
 
Vår julmeny bestod av kyckling lagad i stekpåse med persilja, apelsin och äpple, (vi tänkte göra kalkon men hittade inga filéer och en hel tar cirka 15 timmar), apelsinsås från skyn, ugnsstekt lax, dill och citronsås, klyftpotatis av vanlig och sötpotatis, stekt spenat med vitlök, grönsaker och amerikansk kalkonstuffing. Allting var väldigt gott och till efterrätt åt vi blåbärspaj och olika cheesecakes.
 
Vi har även varit i Bryant Park på kvällen där julgranen faktiskt är finare än vid Rockafeller tycker vi. Vi tänkte åka skridskor men det var så lång kö så vi tittade bara på julmarknaden.
 
Vi såg Christmas Spectacular med Rockettes på Radio City Center. Det var sååå bra!! Det häftigaste jag sett på länge, så maffigt. Det är 48 kvinnliga dansare som är i samma längd och dansar precis likadant, som en hel armé av perfektion. Till och med pappa sa att det var värt pengarna!
 
Vi hade en riktigt bra vecka tillsammans och oturligt nog blev mamma och pappa kvar i fyra dagar till på flygplatsen utan att vi sågs, men nu är de äntligen hemma. Dumma Norweigan.
 
På nyår hade vi middag hemma hos oss med med två kompisar, kyckling i stekpåse igen, hasselbackspotatis och apelsinsås, lyxig sallad med frukt och nötter och marrängsviss till efterrätt. Vi gick även en sväng till Times Square för att få en skymt av the ball drop. Det var en miljon människor där och vissa hade stått där i över 12 timmar, idioter säger jag för det var knappt värt att vara där i 50 minuter. Vi såg i och för sig inga uppträdanden för så nära kom vi inte men the balldrop var inget att skryta om.
 
Den här veckan har det varit balett varje dag igen och Julia är änligen tillbaka från Sverige så igår gästade vi hennes klass på Peridance. I fredags tog jag 4 klasser, det var längesen senast men det gick jättebra. Jag har masserat mina lår varje dag så då får jag mindre ont i knän och höfter.
 
I torsdags hade vi 3 timmar mellan klasserna så då tog vi med Julia hem och jag lagade lasagne och vi lyssnade på Eilert Pilarm, inspirerade av pappa. Lyssna på det om ni vill skratta lite.
 
Idag råkar det vara min födelsedag så jag fick sång på skype imorse och chokladfondue på sängen. Jag fick även sång på snapchat av Elias bror med familj. Tack för det! Nu är jag i full färd med att baka jordgubbstårta och ikväll kommer vänner och fikar.
 
Ha en bra dag Sverige!
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Christl

07 Jan 2014 12:35

Vi hade en mysig vecka med er och hann med en hel del. Glöm inte bort höjdpunkten: Carlos bakery shop! hihi. Nä jag kan inte säga vilket som var höjdpunkten utav det vi tittade på men att träffa er var ändå det bästa. Ni var såna bra guider.New York är en mysig stad som jag skulle kunna tänka mig att besöka fler gånger. Dock med annat flygbolag.

Kommentera

Publiceras ej