Föreställningen i fredags kändes bra! Oturligt nog fick vi inte se alla andra nummer som var bland annat balettprogrammet och Steps Ensemble (skolans eget kompani), men det var kul att uppträda igen, det var längesedan.
 
Elinors födelsedag blev en tiopängare! Vi hade så roligt, och efter vi var klara hos oss åkte vi till ett "Ugly christmas sweater party", en fest som en från skolan hade då alla hade fula jultröjor på sig. Det var kul!
 
Igår morse klev Elias upp tidigt för att repa och jag åkte och tog Pilates på Peridance med Cheryl. Det är en vän från Indonesien, vi gick på DNA tillsammans i början. Hon går nu på Peridance och utbildar sig till pilatesinstruktör så det var som att ta en privatlektion i Pilates. Hon hjälpte mig att göra alla övningar rätt medan Teri Steele själv tittade på och gjorde anteckningar. Väldigt bra var det, för jag lärde mig massor, och har såå mycket mer träningsvärk i magen än vad jag brukar ha, vilket betydde att jag jobbade rätt nu. Sen hade jag och Elinor kransbindning och Luciarep, på lördag har vi tre föreställningar. Det känns nästan lite för svenskt för att göra i USA men det är lite mysigt också.
 
Imorse vaknade jag upp och var sjuk. Ont i halsen och huvudet och ryggen. Det har smygit sig på under helgen faktiskt så jag borde inte vara så förvånad. Men det är första gången jag är sjuk sen vi flyttade hit. Tråkigt att vara hemma en hel dag, men jag ska iväg snart och se en föreställning i Queens som Elinor är med i. Jag har redan köpt biljett och vill inte missa det. Hoppas ändå på att vara frisk imorgon!
 
Från +15 till -2 och snöblandat regn. Kanske behöver jag en vinterjacka snart ändå... Allt julpynt på stan är i alla fall fantastiskt fint! Men det är redan olidligt mycket folk. Vill inte ens tänka på hur det blir på jul.. Man tar sig knappt fram nu!
Mysiga flickor på Elinors födelsedag. Senare kom Elias och Julien också
De har pyntat så fint i lobbyn där vi bor!
Peppade inför föreställningen i fredags
 
 

1 kommentarer

Christl

11 Dec 2013 08:04

Perfekt med en "privatlektion". Hoppas du kryat på dig. Vi kanske får ha skygglappar på oss i jul för att orka med allt folk. hihi

Kommentera

Publiceras ej